Advertisements

China Paying Vox to Publish Communist Propaganda

reports: Explanatory media website Vox has been receiving money from a Chinese communist government-backed front organization.

A recent Vox blog post by foreign editor Yochi Dreazen titled, “The big winner of the Trump-Kim summit? China” discloses at the bottom of the piece that the reporting was subsidized by the China-United States Exchange Foundation.

“This reporting was supported by the China-United States Exchange Foundation (CUSEF), a privately funded nonprofit organization based in Hong Kong that is dedicated to ‘facilitating open and constructive exchange among policy-makers, business leaders, academics, think-tanks, cultural figures, and educators from the United States and China,'” the post states in a note at the bottom.

CUSEF, as first noted by Washington Post columnist Josh Rogin, is a front organization backed by the Chinese government and established to spread the party’s propaganda.

“You know CUSEF is chaired by a top official in the Chinese Communist Party’s influence operations network, right?” Rogin queried Vox on Twitter.

“Tung Chee-hwa, CUSEF’s chair, is vice chairman of the Chinese People’s Political Consultative Conference, which is connected to the United Front Work Department, the Communist Party agency designed to advance party objectives with outside actors,” Rogin went on to note.

Vox’s ties to CUSEF are receiving increased scrutiny in light of efforts to lawmakers to counter China’s promotion of propaganda in the U.S. media. Read the rest of this entry »

Advertisements